Пане Міністре, ми з дружиною маємо трохи заощаджень і одну ідею для бізнесу. Однак, щоб почати бізнес треба зареєструвати фізичну особу – підприємця. Підкажіть як і що нам треба робити?
Куди звернутися для реєстрації ФОП?
Реєстрацію фізичних осіб-підприємців уповноважені здійснювати:
виконавчі органи місцевих рад, районні державні адміністрації (у разі прийняття відповідною радою рішення про наділення такими повноваженнями);
нотаріуси;
акредитовані суб'єкти.
Варто зазначити, що реєстрацію осіб, які зареєстровані та переселилися з території проведення АТО здійснює державний реєстратор за адресою тимчасового проживання особи незалежно від місця проживання в межах України.
Які документи треба подати для реєстрації ФОП?
заява про державну реєстрацію фізичної особи підприємцем
;
заява про обрання
спрощеної системи оподаткування
та/або
реєстраційна заява про добровільну реєстрацію як платника податку на додану вартість
- за бажанням заявника;
паспорт громадянина України;
нотаріально засвідчена письмова згода батьків або піклувальника чи органу опіки та піклування - для фізичної особи, яка досягла шістнадцяти років і має бажання займатися підприємницькою діяльністю, але не має повної цивільної дієздатності;
примірник документа, який засвідчує повноваження представника (
у випадку подання документів представником
).
Документи можуть бути подані як у паперовій формі (подаються особисто заявником або поштовим відправленням (бажано цінним листом з описом вкладення та повідомленням про вручення) або ж у електронній формі (документи подаються заявником через портал електронних сервісів).
Як подати електронну заявку?
Для того, щоб подати заяву для державної реєстрації фізичної особи - підприємця необхідно зареєструватися на сайті "Реєстраційний портал" за посиланням
http://rp.irc.gov.ua/
та виконати вказані на сайті дії.
Заява формується заявником у електронній формі з
обов’язковим долученням до неї електронних копій оригіналів документів для державної реєстрації
, виготовлених шляхом сканування.
Заява та документи для державної реєстрації в електронній формі подаються з обов’язковим накладенням заявником власного
електронного цифрового підпису
.
Як довго розглядаються документи і скільки це коштує?
За проведення державної реєстрації фізичної особи - підприємця справлення плати законодавством не передбачено.
Розгляд документів, поданих для державної реєстрації та проведення інших реєстраційних дій щодо фізичних осіб - підприємців проводиться
протягом 24 годин після надходження документів
, поданих для державної реєстрації та проведення інших реєстраційних дій, крім вихідних та святкових днів.
Які причини можливого зупинення розгляду документів?
подання документів або відомостей не в повному обсязі;
невідповідність документів вимогам до оформлення документів;
невідповідність відомостей, зазначених у заяві про державну реєстрацію, відомостям, зазначеним у документах, поданих для державної реєстрації, або відомостям в Єдиному державному реєстрі;
невідповідність реєстраційного номера облікової картки платника податків або серії та номера паспорта відомостям, які містяться в інформаційних системах інших органів державної влади;
подання документів з порушенням встановленого законодавством строку для їх подання;
невідповідність відомостей, зазначених у документах, поданих для державної реєстрації, відомостям, що містяться в Єдиному державному реєстрі.
Розгляд документів зупиняється на строк, що становить
15 календарних днів
з дати їх зупинення. Повідомлення про зупинення розгляду документів із зазначенням строку та виключного переліку підстав для його зупинення розміщуються на порталі електронних сервісів у день зупинення та надсилаються заявнику на адресу його електронної пошти.
Чи є конкретні підстави для відмови у державній реєстрації ФОП?
документи подано особою, яка не має на це повноважень;
у Єдиному державному реєстрі містяться відомості про судове рішення щодо заборони у проведенні реєстраційної дії;
не усунуто підстави для зупинення розгляду документів протягом встановленого строку;
наявні обмеження на зайняття підприємницькою діяльністю, встановлені законом;
наявність в Єдиному державному реєстрі запису, що фізична особа вже зареєстрована як ФОП.
Повідомлення про відмову у проведенні державної реєстрації повинно містити посилання на конкретну норму (пункт, статтю) законодавства із зазначенням, що саме порушено під час оформлення.
Відмова у державній реєстрації здійснюється
протягом 24 годин
після надходження документів, поданих для державної реєстрації, крім вихідних та святкових днів.
Після усунення причин, що були підставою для відмови у державній реєстрації, заявник може
повторно
подати документи для державної реєстрації.
Які дії ще потрібно виконати після реєстрації?
Після того, як фізична особа зареєструвалася підприємцем, їй потрібно:
зареєструвати книгу обліку доходів. Для цього подається заява на ім'я начальника Державної фіскальної служби, де особа перебуває на обліку, складена в довільній формі, а також сама книга.
Щоб подавати звітність через інтернет потрібно отримати ключ електронного цифрового підпису, безкоштовно в Акредитованих центрах сертифікованих ключів (далі – АЦСК) податкової чи в будь-якому іншому АЦСК.
Якщо особа планує отримувати дохід у безготівковій формі, потрібно відкрити поточний рахунок підприємця.
З повагою,
управління реєстрації нормативно-правових актів,
правової роботи та правової освіти
Головного територіального управління юстиції
в Одеській області
тел./факс (048) 7051828
(048) 7051827
(048) 7051834
(048) 7054465
(048) 7054470
e-mail: [email protected]
сайт Головного територіального управління юстиції в Одеській області: http://just.odessa.gov.ua/